Uczniowie klasy 3b podczas omawiania lektury ,,Asiunia” zmierzyli się z trudnym tematem życia w czasie wojny.
Na samym początku zastanawiali się, czy czasy o których była mowa w lekturze były dawno? Pomocą w odpowiedzi na to pytania była oś czasu, na której ułożyli różne daty. Kolejnym krokiem było zastosowanie rutyny MK: KOLOR – SYMBOL – OBRAZ, która umożliwiła dzieciom ,,artystycznie” odnieść się do treści lektury. Znajomość ,,gałązki logicznej” pozwoliła uczniom w dalszej części lekcji ustalić wydarzenia w kolejności chronologicznej. Pracując w grupach rutyną MK KAWUSIA, uczniowie opracowali zagadnienia z lektury: mieli za zadanie opisać życie Asiuni w czasie wojny, wypisać głównych bohaterów, potrawy, zastanowić się również, co Asiunia mogłaby zabrać do swojej walizki. Zgodnie z procedurą rutyny, wybrana osoba z każdej z grup referowała opracowany materiał kolejnym grupom. Na zakończenie zajęć z kart obrazujących tematykę utworu, został ułożona książeczka.
Podczas zajęć uczniowie doskonalili umiejętności pracy w grupie i współpracy, rozwijali kreatywność i uczyli się uważnego słuchania. Jednak przed wszystkim był to czas do przemyśleń, nad tym jak żyje się w czasie wojny, a jak w czasie pokoju…
Anna Kuzio