CodeWeek to inicjatywa promująca naukę kodowania…w różnym wieku i na różne sposoby. Bez barier, bez ograniczeń…z czerpaniem radości i spokojnym odczarowywaniem słowa „kodowanie”.
Po co jest kodowanie? Jak się koduje? Oto niektóre z pytań, jakie trzecioklasiści postawili podczas rutyny Myślenia Krytycznego Most. Dalsze działania przybliżały uczniów do odpowiedzi na postawione pytania. Pracując w grupach zaprogramowali spacer Ozobota po lesie i zbieranie jadalnych grzybków. Na macie układali kod, który wyznaczał drogi do wyrazów z trudnościami ortograficznymi oraz wskazywał prawidłowy wynik dzielenia. Tym razem elementy kodowania i programowania uczniowie wykorzystali do utrwalenia wiadomości przyrodniczych, matematycznych i polonistycznych.
W podsumowaniu lekcji wykorzystano rutynę Drabina Metapoznania. Uczniowie wiedzą, że kodowanie to nie tylko doskonała zabawa, ale bardzo przydatna umiejętność .
Dzięki kodowaniu :
- rozwijamy umiejętność logicznego myślenia
- uwalniamy kreatywność
- uczymy się współpracy w grupie
- wzmacniamy pewność siebie
- uczymy się cierpliwości i wytrwałości.